
Dużo zależy od Twoich indywidualnych predyspozycji, motywacji, entuzjazmu, pewności siebie i wielu innych cech. Można jednak wyodrębnić kilka elementów, które zdecydowanie ułatwią Ci drogę jaką masz do przebycia oraz zorganizują Twoje działania.
Po pierwsze musisz określić i zgłębiać swoją grupę do celową. Musisz wiedzieć kim są Ci ludzie, jakiego rodzaju aktywnością wykazują się w sieci i jakie są ich oczekiwania.
Po drugie musisz ustalić swoje najważniejsze cele i zaplanować drogę do ich realizacji.
Po trzecie śledź wszelkie statystyki, wyniki badań itd, dotyczące zachowań internautów nie tylko tych z Twojej grupy docelowej. Wiedza ta pozwoli Ci swobodnie aktualizować swoje cele i dokonywać ich przeformułowywania.
Po czwarte bądź szczery i wiarygodny. Dobrze wiesz, że na zaufanie pracuje się bardzo długo, a można utracić je na zawsze w jednej chwili.
Po piąte bądź dobrym słuchaczem. Pozwoli Ci to poznać ludzi, do których chcesz dotrzeć. Poznasz ich oczekiwania, dowiesz się czego potrzebują i co mobilizuje ich do działania. Dzięki tej wiedzy Twoje komunikaty będą trafiały w dziesiątkę.
Po szóste musisz być hard userem internetu. Nie mogą być Ci obce najnowsze narzędzia komunikacyjne, rozwiązania i wszystko to, co interesuje i z czego korzystają ludzie, do których chcesz dotrzeć.
Wreszcie po siódme coś, co może Cię pocieszyć. Nie musisz być informatykiem. Ważniejsze są Twoje umiejętności komunikacyjne, pasja, zainteresowania. Jednym słowem liczy się treść. Jeżeli wiesz jak zaciekawić ludzi i jak zarazić ich entuzjazmem to wierz mi, że jest to już więcej niż połowa sukcesu.