
Warto zadać sobie zatem pytanie dlaczego social media tak szybko zyskują na znaczeniu i zwiększają wpływ na nasze życie. Przyczyn jest kilka. Przede wszystkim internet ciągle się zmienia. Coraz nowsze rozwiązania i technologie wpływają na stałe zwiększanie się możliwości twórców rozwiązań w sieci. Nie mówimy już o stronach internetowych, a raczej złożonych i sprzężonych ze sobą aplikacjach. Internauci są coraz bardziej doświadczeni i wymagający. Postępująca segmentacja i stale rosnąca ilość dostępnych informacji sprawiają, że przyszłością marketingu internetowego jest całkowiocie zindywidualizowany przekaz.
Proces mediowy został całkowicie odwrócony. Obecnie rozpoczyna się on, a nie kończy w momencie publikacji informacji. Autor nie ma wpływu na to co stanie się z jego treścią, jaki przyjmie kształt i w jaki sposób będzie rozchodzić się w sieci. To sprawia, że dzisiaj nie wystarczy posługiwać się standardowym przekazem reklamowym. Zamiast tego należy poszerzać grono orędowników własnej marki. Należy stale zaciekawiać i zaskawiwać internautów. Pokazywać im, że przedstawiciele danej marki są wobec nich szczerzy i zależy im na nich. Budowa tożsamości marki, dbanie o jej wizerunek, obecność w społeczności internautów oraz aktywne uczestniczenie w ważych dla nich sprawach to najważniejsze zadania dla dzisiejszego marketingu.